Ervaring sinds 1998

Een Adwords specialist met ervaring is lastig te vinden. Er zijn geen universitaire opleidingen die je tot SEA expert opleiden; iemand maakt zich de kennis eigen in house of als autodidact. Ik eet van beide walletjes, maar val vooral onder het tweede kopje.

Zoekmachine marketing sinds 1998

In 1998 begon ik samen met een goede vriend een fansite voor de tennisster Anna Kournikova. Dit groeide al snel uit tot een netwerk van celebrity websites met een gigantische verzameling foto’s van de bekende schoonheden van deze planeet, vergezeld door advertenties naar de daadwerkelijk erotische websites. Een goede bron van inkomsten als je nog op het gymnasium zit. We bleken bijzonder goed in het ‘manipuleren’ van zoekmachines. We stonden bovenaan in Yahoo en Altavista; de grote jongens van die tijd. Google was nog een zolderprojectje.

Het kleine tiental websites wist dagelijks zo’n 80.000 bezoekers per dag te trekken. Dat zijn 2.500.000 bezoekers per maand! Helaas begonnen onze websites ook de aandacht te trekken van de rechthebbenden op het auteursrecht van de foto’s. Destijds bleef het bij waarschuwingen, maar je verwijdert foto’s direct, wanneer je een boze mail krijgt van het management van ene mevrouw Spears. Hierdoor bloedde onze websites langzaam maar terecht dood. Het was voor mij een reden om informaticarecht te gaan studeren in Groningen.

Master Marketingrecht

In Groningen rondde ik mijn master Informaticarecht af met een 8 met mijn scriptie ‘Adwords en de verwatering van het merkenrecht‘. De rechtenstudie Recht & ICT lijkt in grote lijnen op de studie Nederlands Recht, maar dan met enkele IT-gerelateerde rechtsgebieden. Daarbij ging mijn interesse vooral uit Auteurs-, Merken- en Reclamerecht. Deze voorliefde voor marketing bleek ook uit mijn actieve rol bij verschillende commissies bij de MARUG, de marketingvereniging van de bedrijfskunde faculteit.

Adwords ervaring sinds 2012

Na mijn studie ben ik mij verder gaan verdiepen in Google Adwords en zette ik Clear Blue Sea op. In juni 2013 kwam ik deeltijd terecht bij de start-up Wodan Brothers: de makers van personeelsplanning software Dyflexis. Door een nieuwe website te ontwikkelen en de Google Adwords te optimaliseren, wist ik een enorme groei te realiseren. Aan het einde van deze klus, mei 2016, was het maandelijks aantal aanvragen via Adwords met 600% gegroeid en het aantal bezoekers, dus niet alleen Adwords, met ruim 1270%. In die periode is de omzet van de Wodan Brothers jaarlijks gemiddeld met 70% gestegen; een periode waar ik met vreugde en trots op terug kijk.

Het ondernemersbloed kruipt waar het niet gaan kan en in de lente van 2016 besloot ik weer volledig als zelfstandige aan de slag te gaan onder de naam Clear Blue Sea.


Wil u meer weten over mijn Adwords expertise?
Tijdens een vrijblijvende kennismaking vertel ik u graag meer!
Vul het formulier in voor een afspraak.